1 września 1999 roku została wprowadzona programowa i strukturalna reforma oświaty. Nasza placówka została sześcioletnią szkołą podstawową z wewnętrznym podziałem na dwa cykle dydaktyczne:
- nauczanie zintegrowane w klasach I - III
-
nauczanie blokowe w klasach IV - VI
Proces
dydaktyczno - wychowawczy ma na celu rozwój ucznia, przygotowanie go do życia społecznego i zawodowego oraz odpowiedzialnego korzystania z wolności. Ważnym zadaniem wychowawczym wspólnym dla wszystkich zajęć edukacyjnych naszej szkoły jest wspomaganie wzrastania dzieci i młodzieży w klimacie miłości do rodziny, małej i wielkiej ojczyzny, nauka odpowiedzialności, prawdomówności, uczciwości, rzetelności i wrażliwości.
Integracja
Podstawowym sposobem realizowania idei integracji w edukacji jest tworzenie klas integracyjnych w szkołach masowych.
Klasa integracyjna jest formą edukacji stworzoną w celu włączenia dzieci niepełnosprawnych w społeczność dzieci pełnosprawnych, a tym samym rozwinięcia między tymi dziećmi pozytywnych więzi emocjonalno - społecznych.
Podstawową zasadą funkcjonowania klas integracyjnych jest przekonanie, że wszystkie dzieci w miarę możliwości powinny
uczyć się razem, niezależnie od doświadczanych przez nie trudności i różnice. Tworząc oddziały integracyjne pamiętaliśmy o zasadzie, że klasy te powinny odpowiadać na zróżnicowane potrzeby swoich uczniów, przyjmując różne style i różne tempo uczenia się oraz gwarantując każdemu odpowiednie wykształcenie.
Zapewniamy dla swoich uczniów:
- nauczanie i wychowanie uczniów zdrowych i niepełnosprawnych poprzez integrację dzieci w naturalnym środowisku
-
diagnozę potrzeb specjalnych każdego dziecka
-
modyfikowanie programów nauczania do potrzeb i możliwości każdego ucznia
-
stymulowanie rozwoju dziecka oraz przygotowanie do przyszłego włączenia się w życie społeczne
-
zajęcia pozalekcyjne, które są odpowiedzią na potrzeby uczestnictwa w nich uczniów
-
zajęcia rewalidacyjne - uczestniczą w nich uczniowie indywidualnie (2 godz. tygodniowo). W czasie zajęć nauczyciel pracuje z dzieckiem nad usprawnianiem zaburzonych funkcji
Szkolne tradycje
Do tradycji szkoły wpisało się organizowanie raz w roku
Sejmików Uczniowskich, stanowiących forum dyskusyjne, na którym każdy uczeń może zabrać głos, wyrażając swoje opinie, dzieląc się ze swoimi kolegami i koleżankami przemyśleniami i emocjami. Jest to nie tylko forum dyskusyjne uczniów szkół podstawowych Miasta Tarnowa, ale także miejsce, gdzie możemy się spotkać, poznać, zawrzeć znajomości i przyjaźnie, wymienić poglądy, gdzie ma miejsce zacieśnienie współpracy między szkołami.
Rokrocznie cała
społeczność szkolna wraz z rodzicami, spotyka się w jedną z sobót, aby miło spędzić czas w gronie rówieśników, sąsiadów i pracowników szkoły. Uczniowie wraz z nauczycielami, przygotowują na ten dzień, różnorodne pokazy taneczne i wokalne. Odbywa się zwykle mecz piłkarski rodzice - nauczyciele lub uczniowie - nauczyciele. Nie brakuje również "uciech dla podniebienia". Nauczyciele organizują także różnorodne kiermasze i aukcje. Zgromadzone w tym dniu fundusze zostają zagospodarowane zgodnie z decyzją Rady Rodziców oraz Dyrekcji Szkoły.